Kako pravilno sjediti - za radnim mjestom ili u autu? Kako olakšati dugo sjedenje?

23. travnja 2019.
Anita, farmaceutski tehničar, voditelj prodavaonice

Sjedilački način života često ima svoje posljedice, a kako ih izbjeći, naučiti ćemo Vas u nastavku.

Što se događa kad sjedimo?

Sjedenje usporava krvožilni sustav i s vremenom uzrokuje slabljenje mišićnog sustava. Neispravni i pogrbljeni sjedilački položaj opterećuje diskove kralježnice koji se onda slabije opskrbljuju hranjivim tvarima.

Neispravni položaj negativno djeluje i na naše unutrašnje organe, na disanje i na probavni sustav.

Rezultati nepravilnog sjedenja su ukočenost u vratu, leđima, ramenima i nogama te može dovesti do tromboze u venama na nogama ili problema s proširenim venama. Jednako tako može dovesti do stvaranja hemeroida jer dugotrajno sjedenje može stvoriti pritisak u rektalnom području te nije dobro za hemoroide, ali i općenito za zdravlje.

Povremeno ustajanje i kretanje može pomoći spriječiti navedene probleme.

Koja su tri su čimbenika koji pospješuju pravilno sjedenje?

  1. Stolac
  2. Stol
  3. Naše tijelo.

Dok sjedite za stolom ili radnim mjestom, obratite pažnju na:

  • Stopala držite ravno na podu, ne ispod stola ili stolice
  • Sjedite koliko je moguće na zadnjem dijelu stolice
  • Noge trebaju biti pod kutom od 90 stupnjeva, koljena trebaju biti u visini kukova
  • Ruke i laktove isto držite pod ugodnim kutom, a ne iza tijela ili ispružene daleko naprijed
  • Ne križajte noge
  • Kralježnica treba zadržati prirodan oblik slova S
  • Glava treba biti u istoj liniji sa gornim dijelom tijela
  • Tekst mora biti malo ispod razine očiju, tako da ne čitamo škicajuci prema dolje.

Preporuča se raditi pauze, prošetati i odmaknuti pogled pogled s računala.

Liječnici preporučuju 50% sjedenja, 25% stajanja i 25% kretanja.

Rješenje nakon dugog sjedenja:

Tjelovježba - vježbom ćemo spriječiti probleme s kralježnicom, mišićima i živcima, a ako već postoji neki od problema, pomoći ćemo u njegovu rješavanju.

Ako već ne možete vježbati sa nekim od rekvizita (našu ponudu pogledajte ovdje), dobro se obucite i "utoplite" i krenite u šetnju.

Pomagala za sjedenje:

  • Jastuk za sjedenjeprilikom sjedenja rasterećuju kralježnicu - više pogledajte ovdje
  • Lopta za pilates - tijelo cijelo vrijeme "vježba" - više pogledajte ovdje
  • Preventivne čarape za vene - svakodnevnim nošenjem preventivnih kompresivnih čarapa s različitim stupnjevima kompresije moguće je kompresivnom terapijom spriječiti i izliječiti nedostatnu cirkulaciju u nogama - više pogledajte ovdje.

Pomagala za sjedenje u autu i na putu:

Sjedenje na putovanjima, osim neugodno za kralježnicu, može biti neugodno za vaše vene i krvožilni sustav pa preporučamo sljedeće:

  • Preventivne putne dokoljenke - umanjuju znojenje i svrbež. Blagi pritisak pospješuje krvotok u nogama te smanjuje otekline - više pogledajte ovdje
  • Jastuk za sjedenje - prilikom sjedenja rasterećuju kralježnicu - više pogledajte ovdje.

Pomagala koja otklanjaju bol:

  • T.E.N.S. uređaj protiv boli i elektrostimulator za stimulaciju mišića - električni neurostimulator rješava vas boli i napetosti u mišićima - više pogledajte ovdje
  • Masažeri razni - više pogledajte ovdje
  • Kinesiotape - terapija koja ima više učinaka - više pogledajte ovdje
  • Oblozi i termofori - ublažavaju bol - više pogledajte ovdje
  • Kreme i gelovi - više pogledajte ovdje.

 

Ukoliko imate dodatnih pitanja, slobodno nam se obratite dolaskom u našu specijaliziranu prodavaonicu u Grižansku 6 u Zagreb, ili putem e-maila: info@omc.hr ili telefonom na 01/2911 366.

Više o našem stručnom timu pročitajte ovdje. Savjete tima pratite ovdje.